LATAM TEŻ TUTAJ

PLACUSZKI Z BZEM (lilak) osa od kuchni #4

- Co dziś na śniadanie?
- Kwiaty bzu, a co?


    SŁONY KARMEL TO DLA MNIE PESTKA


   Moi przyjaciele śmieją się ze mnie, że to co jem nie może być normalne. Bo albo chcę upiec sernik z fiołkami jakbym nie mogła z karmelem. Albo wychwalam połączenie tostów z żółtym serem i dżemem malinowym. Albo odważę się skarmelizować gruszkę do tosta francuskiego z szynką, rukolą i mozzarellą. Czy też, na dziś kończąc wyliczankę i dochodząc do tematu wpisu, nie zechcę zaserwować sobie bzu na śniadanie. A zechcę! 

    MAJ TO BEZ, TAKŻE NA TALERZU


    Maj to dla mnie nieskończony zachwyt nad przyrodą, jej kolorami i zapachami. A teraz jak się okazuję, także smakami. Maj to bez. I teraz wiem, jak on smakuje.
Na początku miał być syrop z lilaka i myślę, że jeszcze do tego dotrę. To też zapowiada się świetna przygoda. Potem jednak stwierdziłam, że najpierw zrobimy mały test. Standardowe śniadanko z niekończącymi się wersjami do wypróbowania to naleśniki, naleśniczki, placki i placuszki. To z czego powstaną lub co powstanie wokół nich, można dobrowolnie zamieniać i z każdego takiego śniadania wynosić nowe doświadczenia.

    Bardzo lubię mój sprawdzony przepis na placki bananowe ze względu na to, że zawsze wyjdą wilgotne w środku, co sprawia, że to już połowa sukcesu w przepisie na udane śniadanie. Troszkę je opaliłam dodając kakao a i wy możecie tak spróbować, możecie je także zostawić blade. Ja wiedziałam, że do zestawu wpadnie mi owoc granatu i jakoś tak sobie to dopasowałam. Zestawienia nie żałuję, jednak ileż bym się nad tematem samych placków nie rozwodziła, tak i tak fajerwerki wystartowały jak w całym trio zagrały kwiaty lilaka. 

Więc teraz troszkę lekcji ze szkółki kwiatowej:

- jeśli chcesz spróbować kwiatów bzu, bez względu na to czy to do placków, czy solo czy do wody - pamietaj, żeby były ze sprawdzonego źródła. Najlepiej z twojego ogródka, w którym wiesz, że żadni delikwenci nie mają do nich dostępu a twój krzak jest w pełni naturalny i nie rośnie przy samej drodze.

- bez najlepiej zrywać rano, przed samym podaniem. Ma wtedy najwięcej aromatu i smaku.

- oprócz tego jaką rolę odgrywa pora zerwania kwiatów, istotny jest kolor. Fioletowy smakuje najbardziej. Dużo mówi o tym sam zapach. Biały bez jest zdecydowanie delikatniejszy. Wydaje się, że im ciemniejszy, tym więcej doznań smakowych zapewnia.

- bez przed jedzeniem oczywiście trzeba umyć. Najlepiej go opłukać pod zimną wodą a potem obrać kwiatuszki starając się urywać tak, aby były bez zielonych części (to zostawi posmak goryczy)

- kwiatuszkami możecie się częstować do woli. Najlepiej smakują świeże podane do placków. Robiłam też placuszki w których już był bez ale smak nie jest za bardzo wyczuwalny więc nie wiem czy warto.

CO BĘDZIE WAM POTRZEBNE?

przepis na około 13 placuszków wielkości jak na zdjęciach.

banan (najlepiej duży lub dwa średnie)
jajko
szklanka mąki pszennej (jeśli wolisz, może być razowa)
pół szklanki mleka
2,5 łyżki masła

JAK DZIAŁAĆ?


    Masło topimy. Banany zgniatamy, do nich wbijamy jajko, topione, ostudzone masło i dobrze mieszamy. Wlewamy pół szklanki mleka po czym dosypujemy mąkę i znowu mieszamy, tak, aby nie było żadnych grudek. (mąkę uprzednio można przesiać, placki nabiorą naturalnej puszystości).
Jako, że w środku naszych placków jest już masło, smażymy je na suchej patelni do zarumienienia z obu stron.

   Tak jak mówiłam, wrzucenie kwiatów lilaka do ciasta i upieczenie tak placków nie daje jakiegoś spektakularnego efektu. Za to posypanie ich bzem w towarzystwie ulubionych owoców wychodzi korzystniej. U mnie był to granat, ale co również wspaniale zagrało, to kleks jogurtu. W zestawie z bzem dało naprawdę pyszny efekt, który spowodował, że do was piszę i wam to polecam. I nie zrażajcie się, tylko spróbujcie. W najgorszym wypadku resztę placków zjecie z innymi dodatkami. Ja bardzo polubiłam się ze smakiem bzu i zapewniam was, że smakuje równie wspaniale jak pachnie. BEZ żadnej ściemy!

smacznego,
Osa


przepis na placki bananowe
przepis na placki bananowe

aromatyczna kawa
kawa

granat owoc
granat



Komentarze

Wiktor pisze…
bardzo lubię takie leciutki i smaczne desery. Świetny przepis.
https://sanjo.pl/suszarki-do-rak

Instagram

Obserwatorzy

Copyright © osawoku